27 Eylül 2011 Salı

Acemi Anne

Dogum sonrasi üc kisi olarak evimize geldik. İlk günler anne destegi ve izinli bir eş vardi yanimda. Bora iki saatte bir emip kendiliginden uykuya daliyordu. Gorunurde hersey iyiydi. Lohusa sendromlari bana pek ugramamisti. Sadece temizlik takintim beni yine ve yeniden rahat birakmamamis, ortalikta Bora'nin esyasi disinda esya gormek ya da televizyon ustunun hafif tozu minik sinir patlamalari yaratabiliyordu bende. Sezeryan ile dogum yapmis olmama ragmen ayni gun ayaklanmis ve bir daha da oturmamistim. Dikisler ufak sizlamalar yapsa da idare ediyordum. Canim tatli degildir ve cok da hirpalarim kendimi. Etraftan lohusasin, yatman lazim laflarini pek dinlemedim, bunun bir hastalik degil normale donme sureci oldugunu ve bedenimin yatarak degil etrafta dolanarak duzelecegini dusundum. Gerci bizi bekleyen zorlu sureci bilsem biraz daha uyurdum ama:) Geldik mis kokulu bebegimle 12. gunumuze. Sabah biraz mizildak baslamistik gune. Normaldi, bebek bu hergun sessiz olamazdi ya. Ama ogleye dogru artan aglamalar ve bir turlu uyutamamam biraz endise edici olmaya baslamisti. Aksam 21.00'de hala uyumayan ve siddetli sekilde aglayan bir Bora vardi. Solugu hastanede aldik. Once Bora'nin doydugundan emin olmak icin kandaki sekere bakmak istediler ve bunun icin kan alinmasi gerekti. Hatirladigim en kotu anilar listesinde basi ceker bu sahne:( Kan tahlilinde ve muayenede birsey cikmayinca doktor kolik olabilecegini, takip etmemizi ve 3 gun icinde degismez ise sabirli olmamamizi istedi. Kolik olmadigini, yediklerimin Bora'yi etkiledigini dusunmek istedim. Hemen ona gaz yapabilecek seyleri kestim. Ama gel gor ki aglama krizleri aksamlari duzenli bir şekilde baslamis ve giderek sureleri artmisti. Baslangicta 22.00 gibi baslayan aglama krizleri giderek gece 3'ü, 4'ü ve en son 6'yi bulmustu. Oncelikle koligi kabullendim ve neler yapabilecegimi arastirdim. Cok zor bir surec oldugunu ve bitis zamaninin belli olmadigini biliyordum. Etraftan yine binbir tane fikir gelmeye basladi. Bunlarin basini kolik degildir cekiyordu. Hastalik yaristirmak gibi bir niyetim yoktu ama etrafin vardi anlasilan. Baskasinin bebeginde ise yarayan ilacin Bora'da ise yaramamasi cok saskinlik vericiydi nedense. O an anladigim sey sadece kolikle degil bir de bu insanlarla mucadele etmem gerektigiydi.

Hiç yorum yok: