28 Eylül 2011 Çarşamba

Uyku günlüğü

Evet ne demistik, kolikten geriye kalan sallamadan uyumayan ve uyku suresi ce ee diyecek kadar kisa olan bir Bora idi. Üç ay suren koligin bitmesi Bora'nin tadindan yenmez guluslerine sahitligimizin arttigi zamanlardi. Artik gulen, konusmalarima tepki veren ve doya doya sevebildigim bir bebegim vardi. Ama uyumuyordu! Bir acil durum plani yapip onu surekli sallayabilegim portatif bir besik edindim. Gunduzleri sadece salladigim zamanlar uyuyuor geceleriyse hem cok gec yatiyor hem de yarim saatte bir uyaniyordu. Felaket uykusuz zamanlardi. Gerci halen uyku kardesim ver elini diyemedik ama:)Gel zaman git zaman gulec yuzlu oglum 6. aya girdi. Sahane bir gelisim sergiliyordu, herseyi tam zamaninda yapiyordu. Hareketleri, cevreyi algilayisi, sorunsuz ek gida gecisi. Ama uykulari daha da felaket olmus artik sallasam da uyumaz hale gelmisti. Bu iste bir terslik var diyerek yine basladim arastirmaya. Uyku konusunda ki ekolleri buldum, deneyenlerin yorumlarini okudum hatta Nurturia ile bu sayede tanistim. Ferber yontemini daha once uygulayip üç gunde sonuca ulasan da vardi, ben bebegimi aglatamam deyip Tracy yontemini uygulayan da. Ama herkesin basari yuzdesi cok baskaydi. Tunc'la ilk zamanlar nasilsa uyutmaya calistikca da agliyor diyerek yataginda birakmistik. Ancak 3. gunun sonunda ben salya sumuk halinde odaya girip Bora'yi kucaklayip o gece ope koklaya ve muthis bir vicdan azabiyla uyutmustum. Sonrasinda Tracyy Hogg'un kitabini bulup yatir kaldir yontemini uygulamaya karar verdim. Yontem, bebegi aglatmadan ona nasil uykuya gececegini ogretmekti. Yontemde onemli olan unsurlardan biri uyku oncesi rutuni. Bebeginizi uyku saatinden yaklasik 20 dakika once uykuya hazirlamalisiniz. Bunlar etrafta bebeginizi uyaran ogelerin (tv, muzik, yuksek sesli konusma gibi) kapatilmasi, uyku oncesi ilik bir banyo, beslenme gibi cesitlendirilebilcek hazirliklar. Uyku rutuninde amac bebege uyku vaktinin geldigini anlatmak. Uykusu gelmis, esneyen bir bebegi pat diye yatagina yatirip uyutmak mumkun degil. Fazla uyarilan ve yorulan bebekler fazla adrenalin salgilayip uykuya gecmeleri daha da zorlasiyor. Yani cok yorulan bebek misil misil degil zar zor belki de hic uyumuyor. Karar verildi. Tracy teyzenin metodu uygulanacakti. Tabi ki icine bir tutam Burcu yontemi de karistirdim. Bu yontemi sadece gece uykusuna yatmadan degil, gunduz uykularinda da uygulamaya karar vermek buyuk bir cesaretti. Bu Bora'ya uyumayi ogretene kadar evden hic cikmamak demekti. Olsun, zaten yoruluyorum biraz daha yorulurum deyip ilk aksam metodu uygulamaya basladim. İlk uykusuna dalisi yaklasik bir saat surdu, uc saat sallayip uyutamadigimi hatirlayarak sorun etmedim. Kac kez yatirip kaldirdigimi hatirlamiyorum, fitigim bana cok kez kaldirdigimi hatirlatinca hemen bir tutam anne dokunusu yapmaya karar verdim. Bora agladikca yanina egilerek onunla kucuk sesimle konusup, oksamaya basladim. Her bebek anne dokunusundan hoslanir ne de olsa. İse yariyor gibiydi ve nihayet uykuya gecti. Her bebegin sinyalleri var. Bunlari dogru okuyup iyi yorumlamak gerekli. Bora'nin sirtini dondugunde uykuya geciyorum demek istedigi gibi. Sirtini dondukten sonra bir kac dokunus ve ninni bizde cok etkili oluyor. Baslangicta gunde 4 sefer olan uyku bu aralar 3 sefere indi. Minumum 1 maximum 2 saat( nadirde olsa)uyku uyuyor. Bebeklerin uyku gecisleri 45 dakika. Yani 45. dakikada uyanan bir bebege sahipseniz ikinci uykuya gecemedigini ve siz olmadan da gecemeyecegini bilmelisiniz. Bunun icin bebeginize kendi basina uykuya dalmasini ogretmeniz gerek. Evet halen gece sahane uykular uyumuyoruz. 3 saatte bir mutlaka emmek icin kalkan bir Bora var,sansli gunumdeysem 5 saati bulabiliyor. Bu asamaya gelmek bile bana yetiyor, ne de olsa hepimiz uykusuz anneler klübünün birer üyesi degil miyiz?

Hiç yorum yok: