23 Eylül 2011 Cuma

Kısa kısa

Hamileligimden oyle uzun uzadiya bahsetmeyecegim. Sorunsuz, son aya kadar her turlu aktiviteyi yapabildigim, neseli bir hamilelik donemim oldu. Aserme, mide bulantisi gibi seyler bize ugramadi. Sahane bir doktorum vardi ama pimpiriği sayesinde plesanta yaslanmamin oldugunu kesfedip bunu takip etmeye basladi. Kontroller biraz siklasti, sorunsuz ilerleyis devam etti. Ta ki 40. haftaya gelipte doppler sirasinda bir terslik oldugu anlasilincaya kadar. Oglum sikintaya girmis ve beynini korumaya almis denildi! O ne demek dedik tabi ki!Anne karninda isler ters gitmeye baslarsa en once beyin hucreleri zarar gorecegi icin akilli bidiklar onu korumaya alirlarmis. Aferin dedim ogluma:) Acil alinmasi gerekiyor denildi ve bir trafik basladi o anda. Doppler doktoru ve kendi doktorum arasinda gidip gelip en son harika kadin Esra Çebi son bir muayene daha yaptiktan sonra bebege ulasamadigini ve suni sanciyla baslatilmaya calisilan bir dogum esnasinda bebegimin sikintiya girip sezeryana yetistirilmesinin riskli olabilecegini anlatinca her ne kadar ameliyat oldugunu dusundugum ve sonuna kadar normal dogum yapabilmek icin 40 hafta beklemis olsamda yarim saat icinde kendimi ameliyathanede yatarken buldum. Hayat bazen planladigimiz gibi gitmez maalesef. Evet cok saskindim, tum hamileligim boyunca kendimi normal doguma hazirlamis buna gore planlar yapmistim. Oysa o esnada sirtimdam epidural icin igne yerlestiriliyordu. Evet epidural ile dogurmaya karar verdim, en azindan olan bitenden haberim olacak ve oglumu ilk goren yine ben olacaktim. Epidural yapildiktan sonra belden asagimda sahane br uyusukluk olusmaya basladi ve masaya yatirildim. Doktorum beni konusturup isleme baslamamis süsü versede ben herseyi ameliyat lambasina yansiyan goruntuden izliyordum. Son ana gelinmisti artik, Bora'm icimden aliniyordu. Cok fakli bir deneyimdi, doktorum Bora'yi aliyor Bora ise debeleniyordu rahati bozuldugu icin. Hem icte hem dista hissettigim cok enteresan br histi ve sonrasinda mucizemin sesi geldi. Tabi ki damlalar yanaklardan suzulmeye basladi hemen.40 haftalik birlikteligimizin sonuna gelmistik. Artik sadece biz yoktuk, bizle beraber koca bir dunyada vardi. Guzel yuzlu oglumu hemen verdiler bana, hasret bitmisti ve ben omrumde onun kadar guzel birsey gormemistim!

Hiç yorum yok: